درباره ما

سخنی با مخاطبین

مجموعه­‌ی پیش رو برگردان سلسله تدریس‌های حسین بروجردی از سال ۱۳۹۰ (در رابطه با خداشناسی (ذات‌شناسی)، غیبت‌شناسی، ظهورشناسی و …) به متن است. سخنرانی­‌ها و صوت‌های قبل از  ۱۳۹۰ در دسترس نبود. به‌منظور پیشگیری از ایجاد هرگونه سوءتفاهم، گردآورندگان این مجموعه توضیح چند نکته را در اینجا الزامی می‌دانند:

1 . کلیه‌ی تدریس‌ها به‌صورت صوت بوده که برای دسترسی به آن‌ها می‌توانید به کانال تلگرامی فروغ مراجعه نمایید.

2 .  دروس سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ بر روی نوار ضبط می‌شدند و گاهی یک درس برای چندین شهر به‌صورت جداگانه تدریس می‌شده و نوارها یا دیر به دست سایرین می‌رسیده یا اصلاً نمی‌رسیده است. با این حال در طی این سال‌ها، برخی از شاگردان ایشاننوارها و صوت‌ها را به ترتیبی که به دستشان می‌رسیده شماره‌گذاری کرده‌اند؛ بنابراین این شماره‌ها الزاماً به ترتیب زمان سخنرانی نبوده است. با توجه به این­‌که تعداد بسیار زیادی از شاگردان در طی زمان با آن شماره‌گذاری مأنوس شده و آن‌ها را در آرشیو خود دارند، لذا در این مجموعه از ایجاد برچسب جدید خودداری شد و از همان شماره‌ها به‌عنوان برچسب شناسایی صوت‌ها استفاده شده است؛ ولی به‌منظور حفظ سلسله‌مراتب و توالی منطقی دروس، این مجموعه تا حد امکان به ترتیب زمانی تنظیم شده است.

3 . دروسی که با نام اصلاح الفبای توحید نام‌گذاری شده‌اند، بعضا در چند جلسه مطرح و شماره‌گذاری شده است.  لذا در این موارد همه‌ی صوت‌های مربوط به یک درس ابتدا بازگردانی شده و سپس مطالب تکراری آن‌ها حذف شده است. به‌عنوان مثال اصلاح الفبای توحید، صفحه 1 در «صوت شماره 44: میلاد پیامبر»، «صوت شماره 104: صفحه 1»، «صوت شماره 104: برخی نکات صفحات 1 تا 6»، «صوت شماره 402: صفحه 1 تا 3»، «صوت شماره 502: صفحه 1» و «صوت شماره 503: صفحه 1»  ذخیره شده است که گردآورندگان  این مجموعه به «صوت‌های شماره ۵۰۲ و ۵۰۳»  دسترسی نداشتند.

4 . در برخی قسمت­‌ها صوت نامفهوم بوده یا ناگهان قطع شده است. این موارد در متن، داخل کروشه ذکر شده‌اند.

5 . در برخی موارد گردآورندگان متوجه برخی کلمات نشده‌اند، به همین دلیل با توجه به بقیه‌ی جمله احتمالات ممکن را در نظر گرفته و این کلمات را با علامت اسلش (/) از هم جدا و یا هایلایت کرده‌اند.

6 . این مجموعه بدون هیچ‌گونه دخل و تصرفی در فرمایشات ایشان بازگردانی ‌شده تا ضمن رعایت اصل امانت‌داری، از محتوا و شیوایی و دل‌نشینی کلام ایشان کاسته نگردد؛ لذا ممکن است برخی جملات خارج از چهارچوب و قواعد نگارش و ویرایش فارسی باشد.

7. پاورقی‌های داده‌ شده در متن بر اساس استنباط از فرمایشات ایشان بوده است. در برخی موارد نیز ایشان به سخنرانی یا مورد خاصی اشاره نموده‌اند که لازم بوده پاورقی شود ولی نگارندگان متوجه نشدند ارجاع ایشان به کدام سخنرانی بوده است و لذا جای آن را خالی گذاشته‌اند. همچنین سعی شده شماره تمامی آیات قرآن پاورقی شوند.

8 . خواهشمند است چنانچه خوانندگان محترم به صوتی دسترسی دارند که در این مجموعه نیامده است، در صورت امکان آن را جهت تکمیل مجموعه در اختیار وب‌سایت فروغ قرار دهند.

9 . با وجود اینکه گردآورندگان نهایت دقت و حوصله‌ را در تنظیم این مجموعه داشته‌اند ولی باز هم ممکن است مواردی از قلم افتاده باشد، امید است خوانندگان گرامی در صورت مواجهه با اشکالات احتمالی با ذکر شماره صوت و صفحه ما را در اصلاح آن یاری کنند.

10 . وب‌سایت فروغ همواره از پیشنهادات محققان و اندیشمندان گرامی جهت بهبود و ارتقاء این مجموعه استقبال می‌کند.

11 . ارتباط با ما از طریق آدرس forouqsite@gmail.com امکان‌پذیر است.

ارتباط با ما از طریق آدرس forouqsite@gmail.com امکان‌پذیر است.