***این متن مربوط به «صوت شماره ۴۳۳: صفحه ۹۷ تا ۹۸» است و اصلاح الفبای توحید، صفحه‌ 97 در آرشیوهای قدیمی با نام‌های «صوت شماره 433: صفحه 95 تا 98»، «صوت شماره 294: صفحه 97 تا 116» و «صوت شماره 530: صفحه 97» نیز ذخیره شده است که گردآورنده به «صوت‌ شماره ۵۳۰» دسترسی نداشت.

282- خدا شکنجه‌گران را عذاب می‌کند

کتاب دوره میزان‌الحکمة، باب‌العذاب، جلد 7، صفحه‌ 124؛ کتاب کنزالعمال، حدیث 13377، از پیامبر.

«إنَّ اللّهَ تَعالى يُعَذِّبُ يَومَ القِيامَةِ الَّذينَ يُعَذِّبونَ النّاسَ في الدُّنيا» پیامبر فرمود که: خداوند در قیامت آن‌هایی که در دنیا مردم را آزار و اذیت می‌کردند، به عذاب عظیم و ابدی مبتلا می‌کند.

283- مردم جیره‌خوار خدا هستند

کتاب دوره میزان‌الحکمة، باب‌الفعل‌المعروف، صفحه‌ 309؛ کتاب اصول کافی جلد 2، صفحه‌ 164، حدیث 6، از پیامبر.

«الخَلقُ عِيالُ اللّه» مردم عیال خدا هستند. در مکالمات روزمره به خانواده می‌گویند عیال؛ به زن و بچه عیالات می‌گویند. یعنی در حساب این روایت مردم زن و بچه‌ی خدا هستند! «فَأَحَبُّ اَلْخَلْقِ إِلَى اَللَّهِ مَنْ نَفَعَ عِيَالَ اَللَّهِ» خدا دوست دارد کسی را که منافع نان خورهایش را تأمین کند؛ یعنی به فکر رعيتش باشد. «وَ أَدْخَلَ عَلَى أَهْلِ بَيْتٍ سُرُوراً» باز اینجا اشاره به همين می‌کند، متعارف است که به اهل خانه می‌گویند اهل‌بیت. (می‌گویند اهل‌بیت چه‌طور هستند؟) اینجا خداوند خلقش را این‌جوری تعریف و توصیف کرده که این‌ها اهل‌بیت من هستند و می‌گوید هر کس این‌ها را شاد کند، خداوند از او راضی خواهد شد!