*** این متن مربوط به «صوت شماره ۴۲۵: صفحه ۶۷ تا ۶۸» است.

206- کارهای خوب و بد را پنهانی کنید.

کتاب اصول کافی از شیخ محمد کلینی، کتاب الایمان و الکفر، جلد 4، صفحه‌ 160، از امام رضا.

«اَلْمُسْتَتِرُ بِالْحَسَنَةِ يَعْدِلُ سَبْعِينَ حَسَنَةً» امام رضا فرمود که: کسی که پنهانی کار خوب می‌کند 70 تا مزد می‌گیرد به‌جای یک مزد و حقش هم همین است. كار خوب را مگر انسان بخواهد علني‌اش بكند (فقط به خاطر این‌که دیگران ترغیب بشوند، تشویق بشوند به کار خوب) و الا کار خوب را باید پنهانی کرد. در گناه هم همین است. ادامه می‌دهد می‌گوید: «وَ الْمُسْتَتِرُ بِالسَّیِّئَةِ مَغْفُورٌ لَهُ» کسی هم که پنهانی گناه می‌کند خدا می‌بخشد او را! ببین چه‌قدر جالب است! چه‌قدر خدای مهربانی داریم! واقعاً اگر این اسلام که تبلور یافت در غدیر خم، اگر اجرا می‌شد اصلاً همان ظهور بود؛ یعنی دیگر نیازی به ظهور نبود ولی خب اینجا قسمت این بود که بایکوت شود غدیر و تخطئه شود تا ما منتظر ظهور باشیم. می‌گوید امام رضا که گناه پنهانی مغفور است؛ یعنی تو گناه کردی، یک توبه بعدش، تمام شد! نه کسی فهمید، نه در و دیواری دید، نه شاهدی، نه گزارشی، بی‌سروصدا عصیان کردی علیه خدا، بعد توبه کردی، خدا هم بخشید ولی گناه علنی به معناي اعلان‌جنگ با خدا است! آن سخت است آمرزشش!

207- دوری از فضولی کردن

کتاب اصول کافی از شیخ محمد کلینی، کتاب الایمان و الکفر، جلد 4، صفحه‌ 469، از امام صادق.

«لَا تُفَتِّشِ النَّاسَ فَتَبْقَی بِلَا صَدِیق» می‌گوید که در زندگی خصوصی مردم سرک بکشی تنها می‌شوی؛ یعنی که اگر دخالت کنی به مسائل شخصی مردم، کم‌کم عواقبش این می‌شود که دیگران از تو دور می‌شوند و به تو بدبین می‌شوند و تو را در تنگنا قرار می‌دهند.

208- پیامبر پیشوای دور از تشریفات

کتاب اصول کافی از شیخ محمد کلینی، کتاب الایمان و الکفر، جلد 4، صفحه‌ 483، از امام صادق.

«اِذا دَخَلَ مَنْزِلًا قَعَدَ فی اَدْنَی الْمَجْلِسِ» امام صادق می‌گوید: وقتی پیشوای اسلام و مسلمین و خلیفه‌ی خدا و جانشین الهی وارد یک خانه‌ای می‌شد دمِ در می‌نشست؛ جایی که غلام و کنیز می‌نشست، خدمتکاران می‌نشستند. یعنی پیغمبر شما اهل تشریفات و بوق و کرنا و بیا و برو نبود.! واقعیت اسلام هم همین است!