(این متن مربوط به «صوت شماره ۱۰۷: صفحه ۳۹ تا ۴۰» است و اصلاح الفبای توحید، صفحه‌ 39 در آرشیوهای قدیمی با نام‌های «صوت شماره 252: صفحه 37 تا 44»، «صوت شماره 418: صفحه‌ 39 و 40» و «صوت شماره 495: صفحه‌ 39 و 40» نیز ذخیره شده است که گردآورنده به «صوت شماره ۴۹۵» دسترسی نداشت).

144- چه زندگی با شکوهی:

کتاب معجم احادیث امام مهدی، جلد 5، صفحه‌ 311، از امام صادق. این تعریف می‌کند که در ظهور شما به چه وضع و شکلی زندگی خواهید داشت. می‌گوید: «یُصافِحهُ المؤمنونَ المَلائِکَه». آن‌قدر مرتبه‌ی رعیت و ملت امام عصر در ظهور بالا است و ترقی و پیشرفتشان عجیب است و عظیم است که می‌گوید فرشتگان هم‌خانه می‌شوند با آن‌ها، راحت تردد می‌کنند، مي‌آیند، می‌روند و فرشته‌ای که از نور است تبدیل می‌شود به جسمیت درحالی‌که می‌شود با او مصافحه کرد، روبوسی کرد. «یُصافِحهُ المؤمنونَ المَلائِکَه وَ یوحی إِلَيْهِم» یعنی فرشته‌ای که فقط با انبیاء صحبت می‌کند، راحت با این‌ها حرف می‌زند و اخبار و اسرار بالا را منتقل می‌کند و حرف‌های زمینی‌ها را به بالا می‌برد.

 

145- ظهور، نوروز است:

کتاب معجم احادیث امام مهدی، جلد 5، صفحه‌ 333، از امام صادق. این بخش خیلی عالی است و به درد الآن می‌خورد! بسیار به‌جا است که انسان نگاهش به نوروز باز شود و موقعیت‌ها را بداند و اگر قرار است که هدیه‌ای توی این ایام داده بشود، کات‌پستالی و کمکی و چیزی، این عنوان رویش نقش پیدا کند. امام صادق فرمود: «مَا مِنْ يَوْمِ نَيْرُوزٍ إِلَّا وَ نَحْنُ نَتَوَقَّعُ فِيهِ الْفَرَجَ» می‌گوید در همه‌ی نوروزهای ایام سال که تجدید می‌شود سالی یک‌بار، ما انتظارمان برای فرج است و توقعمان به ظهور است! برای چی؟ به خاطر این‌که «لَاَنَّهُ مِنْ اَیامِنا» نوروز مربوط به ما خاندان عصمت و طهارت است درحالی‌که تبلیغ می‌کردند این یک فرآورده‌ی مجوسي[1] است و زرتشتی است و مال ایران باستان است و ربطی به خدا ندارد، این رد می‌کند. بعد هم یک‌چیز قشنگ‌تر می‌گوید، می‌گوید که «حَفِظَتْهُ الْفُرْسُ» این در حالی است که فارس‌ها، ایرانی‌ها حفظ کردند این اثر را ولی «ضَيَّعْتُمُوه‏» ولی عرب‌ها به خاطر لجاجتشان و موضع‌گیری‌شان با پارسیان آن را دور انداختند و به آن پشت کردند.

 

146- وعده‌گاه ازلی (الهی):

کتاب معجم احادیث امام مهدی، جلد 5، صفحه‌490، از امام جواد. یکی از اسرار امام عصر را می‌گوید. می‌گوید که: «إِنَّ الْقَائِمَ مِنَ الْمِيعَادِ وَ اللَّهُ‏ لا يُخْلِفُ‏ الْمِيعادَ». امام جواد می‌گوید که یکی از وعده‌گاه‌های مهم خدا قائم است و این‌که در قرآن می‌گوید: «إِنَّ اللَّهَ لا يُخْلِفُ الْمِيعادَ»[2] یعنی مطمئن باشید که خدا به وعده‌اش عمل می‌کند و این آقا را به سمت‌وسوی شما می‌فرستد.

 

147- ملاک شیعه بودن:

کتاب معجم احادیث امام مهدی، جلد 6، صفحه‌ 63، از امام حسن عسگری. «وَ لاَ يَزَالُ شِيعَتُنَا فِي حُزْنٍ حَتَّى يَظْهَرَ وَلَدِي اَلَّذِي بَشَّرَ بِهِ اَلنَّبِيُّ يَمْلَأُ اَلْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلاً». اين یک شفایی است، یک دارویی است، یک تسکینی است، یک مخدری است برای همه‌ی آن‌هایی که روزها برایشان سخت می‌گذرد، شب‌ها برایشان سنگین است، و خلاصه زیر پا له شدند. حقیقتی است که امام عصر، امام عسگری می‌گوید: شیعه‌ی واقعی ما، پیرو واقعی ما، طرفدار واقعی خدا، کسی است که در زمان غیبت همیشه محزون است، گرفته است، دردمند است، هیچ‌وقت شاد نیست و شادی هم اگر داشته باشد فقط در حد دهان و زبان و لبش است و هیچ‌وقت دلش راحت نمی‌شود از غصه تا این‌که خداوند ظهور بدهد و ظاهر کند فرزند رسول‌الله را که به‌وسیله‌ی آن دنیا پر از عدل و داد شود. این عدل و دادی که در انتهای نسخه آمده و آن حزن به همدیگر ارتباط دارد؛ یعنی این غم و غصه‌ی یک منتظر به خاطر وفور ظلم و ستم و ازدیاد حق‌کشی‌ها و تبعیض است.

[1] تابعان زرتشت

[2] سوره‌ آل‌عمران، آیه‌ 9