ان‌شاءالله امروز همه‌تان که میهمان ابی‌عبدالله هستيد (و این بزرگوار در چله‌ي بسيار سنگيني عهد خود را وفا کرد نسبت به خدايش)، شماها به وساطت آن شهيد گران‌قدری که مثل و مانندي نداشت به حوائج برسيد! امروز روز عظيمي است! خداوند امروز را مقرر داشت براي این‌که آن چله‌هايي كه در کوچه‌پس‌کوچه‌های غيبت، به سنگيني و سختي ادامه پيدا كرد و رسید به اربعين، به بار بنشيند و ان‌شاءالله اين درخت انتظار ميوه بدهد كه ميوه‌اش ظهور است!

در سوره بقره آيه‌اي هست[1] كه زبان حال همه‌ي ما و شما است. مي‌گويد: «رَبَّناَ و لَا تُحَمِّلْنَا مَا لَا طَاقَة لَنَا بِهِ» يعني خدایا، آنچه را که بر ما از قضا و قدر اراده كردی، بسيار سخت و سنگين است و ما طاقت نداريم و اين بي‌طاقتيِ ما باعث مي‌شود كه ما هم از مسیر معنويات باز بمانيم، هم در ماديات لنگ بمانيم!

از خداي باری‌تعالی امروز بخواهيد به آن خون جوشاني كه ثارالله است و تا منتقمش نيايد از جوش‌وخروش نمي‌افتد، خداوند الساعه رقم جامع و كاملي براي رسيدن همه‌ي شما به ظهور ان‌شاءالله بزند!

در يك آيه‌اي[2] اشاره مي‌كند كه: «بَدِيعُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ إِذا قَضى‌ أَمْراً فَإِنَّما يَقُولُ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ» همه‌چیز به دست خداوند است و اراده‌ي خدا در شفاعت اهل‌بیت است و اين چله‌اي كه اهل‌بیت سپري كردند و چهل منزل را در سخت‌ترين شرايط روحي و جسمي و نَفْسي گذراندند، هماهنگ با اين عزيزان، ما هم چله‌هاي طاقت‌فرسايي را در عمرمان سپري كرديم؛ به دنبال حضرات معصومين بوديم و اولياء الهي را مي‌طلبيديم كه با وجهه‌شان نزد خدا شفاعت ما را بكنند و امروز روز شفاعت گرفتن است از حسين و روز حاجت خواستن است و خدا را قسم بدهید به امام سجاد كه چهل ايستگاه و چهل منزل و چهل شهر با غل و زنجيري كه در گردن داشت، در دست‌وپا داشت! امام سجاد حجت ظاهريه‌ي الهي بود و عدالت را بر جامعه‌ي آن هنگام عرضه مي‌داشت و تبري مي‌جست در باب فروع دين كه تولي و تبري است و امروز روزش است! به مقام امام سجاد خدا را مي‌خوانيم كه ایشان شفيع شما شود و شما از همه‌ي این مشكلاتي كه تا حالا داشتيد، به يمن اين روز عزيز جدا بشويد و رهايي پيدا كنيد و حاجاتي كه سال‌هاي سال است روي دستتان مانده و در قنوت نماز به آن اشاره مي‌كنيد ان‌شاءالله حاجت‌روا شويد!

[1]– سوره‌ بقره، آیه‌ 286

[2]– سوره‌ بقره، آیه‌ 117