***این متن مربوط به «صوت شماره ۴۳۵: صفحه ۱۰۳ تا ۱۰۴» است و اصلاح الفبای توحید، صفحه‌ 104 در آرشیوهای قدیمی با نام‌های «صوت شماره 435: صفحه 103 تا 110» و «صوت شماره 294: صفحه 97 تا 116» نیز ذخیره شده است.

301- به سه عامل دردسر توجه کنید

کتاب دوره میزان‌الحکمة، جلد 9، باب‌الفتنة، صفحه‌ 34؛ کتاب کنزالعمال، حدیث 44129، از پیامبر.

«ثلاثٌ فاتِناتٌ» سه‌چیز است که فتنه می‌کند بر خود انسان و بر مخاطبینی که با او برخورد می‌کنند: «الشَّعرُ الحَسَنُ» موی قشنگ «وِ الوَجهُ الحَسَنُ» و صورت زیبا «وِ الصَّوتُ الحَسَنُ» و صدای دلنواز.

302- هویت‌شناسی ایرانیان

کتاب دوره میزان‌الحکمة، جلد 9، باب‌الفرص، صفحه‌ 85؛ کتاب کنزالعمال، حدیث 34138، از پیامبر.

یک‌چیز دبشی گیر آوردم که هیچ جا پیدا نشده و خیلی هم حساس است! منتهی چون صاحب کتاب میزان‌الحکمة از خودشان است، ری‌شهری[1] است، این‌ها را می‌شود گفت! «أَهْلُ فارِسَ هُمْ وُلِدَ إسحاق» پیغمبر گفت: ایرانیان بچه‌های اسحاق هستند. اسحاق کیست؟ پسر ابراهیم است. ابراهیم دو تا پسر داشت: اسماعیل و اسحاق. اسماعیل پدر عرب‌ها است و اسحاق پدر یهودی‌ها؛ و پیغمبر می‌گوید ایرانی‌ها بچه‌های اسحاق هستند؛ یعنی ایرانی‌ها یهودی هستند و از نژاد یهود هستند و نسبشان به اسحاق می‌رسد!

303- نیازمندی مرگ تدریجی است

کتاب دوره میزان‌الحکمة، جلد 9، باب‌الفقر، صفحه‌ 164؛ کتاب جامع الاخبار، صفحه‌ 299، حدیث 816، از پیامبر.

«فَقْرُ أَشَدُّ مِنَ اَلْقَتْلِ» پیغمبر فرمود که: نیازمندی بدتر از کشته شدن است. چون کشته شدن یک‌دفعه چاقو می‌رود در بدن، آدم راحت می‌شود ولی نیازمندی هر لحظه آدم را می‌زند.

[1]– اهل ری