***این متن مربوط به «صوت شماره ۴۳۳: صفحه ۹۷ تا ۹۸» است و اصلاح الفبای توحید، صفحه‌ ۹۸ در آرشیوهای قدیمی با نام‌های «صوت شماره 433: صفحه 95 تا 98» و «صوت شماره 294: صفحه 97 تا 116» نیز ذخیره شده است. 

284- فروتنی و تواضع را ملاحظه کنید

کتاب دوره میزان‌الحکمة، جلد 7، صفحه‌ 440، باب‌التعظیم؛ کتاب کنزالعمال، حدیث 25477، از پیامبر.

«لایُقامُ لی اِنَّما یُقامُ لِلَّه» پیامبر فرمود وقتی وارد خانه‌تان می‌‌شوم، وارد مجلستان می‌شوم، وارد جمعتان می‌شوم به احترام من بلند نشوید؛ یعنی تا این حد پیشوای اسلام ازخودگذشتگی دارد و خاکی و مردمی است! مي‌گويد كه: «اَنَّما یُقامُ لِلَّه» بلکه برای خدا قیام کنید و بایستید؛ یعنی در اطاعت او، در عشق و محبت او بایستید!

285- ورقی از تربیت آسمانی

کتاب دوره میزان‌الحکمة، جلد 7، باب‌العفو، صفحه‌ 461؛ کتاب غررالحکم، حدیث 6766، از امیرالمؤمنین.

«قِلَّةُ العَفوِ أقبَحُ العُيوبِ» بدترین عیب، امیرالمؤمنین فرمود برای کسی است که اهل گذشت و تفاهم و رفاقت و مسالمت و اغماض نیست! «وَ اَلتَّسَرُّعُ إِلَى اَلاِنْتِقَامِ أَعْظَمُ اَلذُّنُوب» و کسی که زود خشمگين مي‌شود، برآشفته می‌شود، به هم مي‌ريزد و می‌خواهد انتقام بکشد، بالاترین و بزرگ‌ترین گناهان رقم می‌خورد!

286- توبیخ انتقام

کتاب دوره میزان‌الحکمة، جلد 7، صفحه‌ 462؛ کتاب تحف‌العقول، صفحه‌ 359، از امام صادق.

«مَا أَقْبَحَ الِانْتِقَامَ بِأَهْلِ الْأَقْدَارِ» می‌گوید امام صادق: چه‌قدر قبیح و بی‌شرمانه است کسی که زورش زیاد است و بخواهد دیگران را اذیت و آزار بدهد و به‌حساب این‌که قدرتش بالا است همه را تحت‌فشار قرار بدهد!

ان‌شاءالله بقيه‌اش را بعداً برایت مي‌گویم! خدا نگهدارت ان‌شاءالله!