***این متن مربوط به «صوت شماره ۴۳۲: صفحه ۹۳ تا ۹۴» است و اصلاح الفباي توحيد، صفحه‌ 9۴ در آرشیوهای قدیمی با نام‌های «صوت شماره 432: صفحه 91 تا 94» و «صوت شماره 293: صفحه 85 تا 96» نیز ذخیره شده است. 

274- در کوتاه کردن و بلند کردن ناخن.

کتاب دوره میزان‌الحکمة، جلد 6، باب‌الظُفر، صفحه‌ 531؛ کتاب اصول کافی، جلد 6، صفحه‌ 491، حدیث 15؛ کتاب وسائل الشیعه، جلد 1، صفحه‌ 434، باب 81، از پیامبر.

این هم از همان نسخه‌های قشنگی است که تک مورد است و من به دست آوردم و می‌خوانم که آن خشونتی که به اسلام رسیده بعد از غدیر دفع شود و بدانند که چه‌قدر اسلام، خواهان زیبایی و قشنگی و لطافت است و پیغمبر منادی نوازش خانم‌ها است. می‌گوید: «لرِّجالِ قُصُّوا أظافِيرَكُم» مردها ناخن‌هایشان را باید بچینند. «و للنِّساءِ اُترُكْنَ فإنّهُ أزيَنُ لَكُنَّ» پیغمبر فرمود که: خانم‌ها ناخن‌هایشان را بگذارند بلند بشود، به خاطر این‌که این باعث زیبایی آن‌ها می‌شود. «و للنِّساءِ اُترُكْنَ فإنّهُ أزيَنُ لَكُنَّ» باعث زینت آن‌ها است.

275- اوامر علوی در مقابل ظلم، ظالم و مظلوم

کتاب دوره میزان‌الحکمة، جلد 6، باب‌الظلم، صفحه‌ 553؛ کتاب نهج‌البلاغه، کتاب 47، از مولا علی.

«في وَصِیَته لِلْحَسَنِین» به امام حسن و امام حسین گفت «كونا لِلظّالِمِ خَصماً» دشمن ظالم باشید برای همیشه. «وَ لِلمَظلوم عونا» و زیر بغل مظلوم را بگیرید و کمکش کنید.