***این متن مربوط به «صوت شماره ۴۲۵: صفحه ۶۹ تا ۷۰» است و اصلاح الفبای توحید، صفحه ۷۰ در آرشیوهای قدیمی با نام‌ «صوت‌ شماره 291: صفحه 69 تا 75» نیز ذخیره شده است. 

212- مقایسه زنان دنیا با حورالعین

کتاب المعجم الکبیر، جلد 23، صفحه‌ 367، حدیث 870؛ کتاب المعجم الاوسط، جلد 3، صفحه‌ 278، حدیث 3141؛ کتاب تفسیر ابن کثیر، جلد 8، صفحه‌ 10؛ کتاب الدر المنثور، جلد 7، صفحه‌ 720؛ کتاب کنزالعمال، جلد 2، صفحه‌ 43، حدیث 3046.

چیزهایی که خیلی مهم است، من همه‌ی اسناد و مدارک را می‌آورم برای کسی که اولین بارش است برخورد می‌کند یا عناد دارد و زود می‌گوید این‌ها کلک است! وقتی‌که این‌همه سند باشد دیگر دهانش بسته است. این حدیث از نظر یکی از زنان پیغمبر نقل شده در رابطه با مقایسه‌ی زنان دنیا با حورالعین.

حورالعيني که این‌همه از آن تعریف شده، حورالعینی که وجه کشش مردها است به کارهای خوب، می‌گویند مي‌روي بهشت حوري به تو مي‌دهيم، وجه امتیاز بهشت است، حورالعین بده، ام سلمه می‌گوید از پیغمبر پرسیدم: «قُلْت يَا رَسُول اللَّه نِسَاء الدُّنْيَا أَفْضَل أَمْ لْحُور الْعِين؟» به پیغمبر گفت همسرش كه زن‌های دنیا بهتر هستند بالاتر هستند يا حورالعین؟ «قَالَ: بَلْ نِسَاء الدُّنْيَا أَفْضَل مِنْ الْحُور الْعِين» پيغمبر فرمود: نه! زن‌های دنيا از حورالعين بهتر هستند، بالاتر هستند، مقامشان بیشتر است! «قُلْت يَا رَسُول اللَّه وَ بِمَ ذَاكَ» مسئله خيلي سنگین شد هضمش! ام سلمه گفت برای چه این حرف را می‌زنی؟ تعارف می‌کنی؟ حضرت فرمود نه! «قَالَ: عِبَادَتهنَّ اللَّه» به خاطر این‌که زن جماعت در دنیا عبد خدا بوده، بنده بوده (بنده هم یعنی در غل و زنجیر است)، زندگی‌اش شکننده بوده، اذیت شده، آزار دیده ولی حورالعین یک مخلوق نوری است که نه رنجی برده، نه زحمتی کشیده، نه حسي دارد، نه اعصابی دارد؛ یک‌چیزی است خدا آفریده مثل گیاه، مثل میوه که آدم استفاده کند! بنابراین مقام زن در دنیا بالاتر است!

213- مواظب دنیا باشد که جادویتان نکند

کتاب الدر المنثور، جلد 1، صفحه‌ 244، از عیسی مسیح.

«مَعاشِرِ الحَواریئین» عیسی مسیح به یارانش گفت، هشدار داد در زمینه‌ی دنیا. «اِحْذَرُوا الدُّنيا» مواظب دنيا باشید! در چه زمینه‌ای؟ «لا تَسْحَرُكُم» که جادویتان نکند! مگر دنیا جادو می‌کند؟ حالا ادامه‌اش را گوش کنید: «هِيَ وَ اللّهِ أشَدُّ سِحراً مِنْ هاروتَ و ماروتَ» عیسی مسیح فرمود که سحر دنیا از جادوی هاروت و ماروت شدیدتر است! هاروت و ماروت كه می‌دانید که دو فرشته هستند که از عالم غیب، از یک عوالم دیگری سحر و جادو را آوردند در زندگی بشر و انسان را بدبخت کردند. سحر و جادو یعنی حمله از راه دور که انسان تلف شود؛ نمی‌بیند و زندگی را نابود می‌کند، به هم می‌ریزد و گناه بزرگ دارد. حالا این دنیا که می‌گوید ساحر است به خاطر چه؟ به خاطر این‌که درِ باغ سبز نشان می‌دهد؛ سراب را بر شما عرضه می‌کند و شما هم بی هیچ‌چیز جلو می‌روید و در باتلاق گرفتار می‌شوید. دره‌هایش را پوشانده در عقبه‌ی وعده‌های کاذبش.